Ajuverda

Autorius: Jonas Jukonis

APIE AJUVERDĄ   |   STRAIPSNIAI   |   KONTAKTAI

 

Pagrindinės ajuverdos taisyklės

 


Ajuverda pabrėžia tai, kad natūralus ir tvarkingas gyvenimas yra sveikatos pagrindas. Žmogus privalo reguliuoti savo gyvenimą atsižvelgdamas į individualią savo konstitucija. Reikia turėti kasdieninę, numatančią visus veiksmus dienotvarkę.

Atsikėlus ryte rekomenduojama prieš saulės tekėjimą ,privalomos švarinimosi procedūros. Valome dantis, burną, apžiūrime liežuvį, akis, nosį ir gerklę, viską išsivalome.

Atkreipkite ypatingą dėmesį į liežuvį kurio pokyčiai gali parodyti patologinius organų pakitimus. Jį dera valyti sidabriniu šaukšteliu ar gremžtuku. Atliekant šią procedūrą masažuojamas liežuvis o drauge energetiškai ir tie organai su kuriais susijusios akupunktūrinės liežuvio vietos.

Po minėtų organų apžiūros išgerkite stiklinę šilto vandens ,kas padės išvalyti inkstus ir storąją žarną.
Sekanti procedūra- aliejinis masažas /tik kapha konstitucijos žmonėms/ ir apsiplovimo procedūros. Po to mankšta, kvėpavimo pratimai ir meditacija.

Baigiant reikia pailsėti atsigulus ant nugaros, ištiesus kojas ir rankas, kvėpuoti pilvu.

Pusryčiauti galima tik po pratimų ir meditacijos.

Priešpiečiai valgomi prieš vidurdienį, o pietūs- prieš saulės nusileidimą.

Miegoti reikia ne vėliau 10val. vakaro. Labai svarbi kūno padėtis miegant. Kadangi kairiajai kūno pusei būdinga moteriška – mėnulio energija, o dešiniajai vyriška arba saulės energija, tai kūno padėtis miegant ir kvėpuojant turi didelę reikšmę žmogaus konstitucijai ir energetinei harmonijai. Jei žmogus visuomet miega ant dešinio šono, jam padidėja mėnulio energija ir pablogėja saulės. Tai sukelia kūne energetinę pita būklę todėl pita konstitucijos žmonės turi miegoti ant dešinio šono.

Miegant ant kairiojo šono, silpnėja mėnulio energija ir didėja saulės, todėl ant kairio šono patartina miegoti vata ir kapha tipo žmonės.

Rekomenduotina dienotvarkė:

Keltis prieš saulės tekėjimą.
Atsibudę ištuštinkite šlapimo pūslę ir žarnyną.
Kasdieninis prausimasis suteikia gaivumo.
Nepusryčiaukite po 8 val. ryto.
Plaukitės rankas prieš valgį ir po jo.
Valykite dantis po kiekvieno valgio.
Pavalgius būtinas 20-30 minučių pasivaikščiojimas.
Valgykite susikaupę ir susikoncentravę i valgymo procesą.
Valgykite neskubėdami.
Masažuokite kasdien dantenas.
Vienos dienos savaitėje badavimas sumažins kūno toksinus
Eikite miegoti ne vėliau kaip 10 val. vakaro.
 

 

MITYBA IR VIRŠKINIMAS

Arbatinis šaukštelis šviežio sutarkuoto imbiero, žiubsnelis druskos gerina apetitą.

Pasukos su žiupsneliu imbiero ar kmynų miltelių gerina virškinimą.

Šaukštelis lydyto sviesto su ryžiais gerina virškinimą.

Stiklinė šviežio šilto pieno su imbieru išgerto prieš miegą naudinga kūnui ir psichikai.

Persivalgyti nesveika.

Vartoti gėrimus prieš pat valgymą ar po valgymo neleistina nes tai blogina virškinimą.

Ilgas badavimas neleistinas- jis kenkia sveikatai.

Geriant daug vandens didėja galimybė nutukti.

Vartojant daug šaltų gėrimų susidaro tulžies perteklius, mažėja organizmo atsparumas.

Geriamą vandenį laikykite varinėse talpose arba įmeskite į vandenį varines monetas, nes toks vanduo tinka kepenims ir blužniai.

Neleistina nusnūsti pavalgius reiškia didinti kapha energetiką ir kūno svorį.


FIZINĖ HIGIENA

Jei turite galimybę, kasdien žiūrėkite į saulėlydį nors 5 minutes tai pagerina regėjimą.

Nesivaržykite ir nesulaikykite natūralių gamtos poreikiu: tuštinimosi, šlapinimosi, žiovulio, raugėjimo, dujų pašalinimo, kosulio, čiaudulio.

Karščiuojant nevalgykite, pabadaukite. Gerkite imbiero arbatą.

Ištrynę kojų padus prieš miegą sezamo aliejumi ramiai miegosite.

Aliejinis kompresas ant galvos nuramins protą ir jūs ramiai miegosite.

 


LAIKO RYŠIS SU DOŠOMIS

Laiką kaip ir materiją galime išmatuoti.Jo matavimo sistema: sekundės, minutės, valandos, dienos, savaitės, mėnesiai ir metai. Diena taip pat matuojama: aušra, rytas, vidurdienis, pavakarė, vakaras ir vidurnaktis.

Kūno savybės kaip ir laikas pastoviai keičiasi. Tarp kintančio laiko ir došų yra tamprus ryšys.

Anksti rytą, prieš saulės tekėjimą-vata energijos laikas.

Ryte nuo aušros iki 10 val. – dominuojantis kapha laikas. Šiuo metu žmogus jaučiasi energingas ir žvalus, nors ir truputį apsunkęs.

Vėliau kapha energija pereina i pitą.

Pita pasireiškia nuo 10 val. ryto iki 14val. Žmogus jaučia alkį, lengvumą ir šilumą.

Nuo 14 val. iki saulėlydžio - 18 val. vata laikas. Žmogus jaučiasi lengvai ir aktyviai.

Pavakarys nuo18 iki20 val., - kapha laikas, sumažėjusios energijos periodas.

Nuo 22 val. iki 2 val. nakties- pita laikas kurio metu virškinamas maistas.

PUSRYČIAUTI REIKIA ANKSTYVĄ RYTĄ TARP 7 IR 8 VAL.

To privalo laikytis vata ir pita konstitucijos žmonės. Kapha konstitucijos žmonės šiuo metu neturi valgyti.

Nes valgymas šiuo laikotarpiu didina organizme kaphą. Jiems geriausiai valgyti pita laiko pradžioje – tarp 10 - 11 val. ryto.

Valgyti reikia tik dienos šviesos ribose.

Valgymas vėlai naktį sutrikdo cheminę organizmo sudėtį, kas iššauks miego sutrikimus. Jūs jausitės nepailsėjęs.

Jei pietausite 18 val. tuomet 21 val. skrandis bus jau tuščias ir jūs gerai miegosite.

Privalote pakeisti valgymo laiką taip kad jis sutaptų su trijų došų ritmais.

Su došų triados pokyčiais susijęs ne tik dienos laikas, bet ir metų laikai.

Rudenį-rugsėjo,spalio ir lapkričio mėnesiais vata laikas.

Žiema –nuo gruodžio iki kovo kapha laikas. Šiuo laiku atsiranda peršalimai, kosulys, bronchitas ir faringitas.

Pavasaris-pita laikas.

Visa tai rodo, kad dienos ir metų laiko kaita keičia ir kūno savybes- vata,pita, kapha.
 


MAISTO PRIEŠNUODŽIAI
/ Jie vartojami atskirai paruošti arba su pagrindiniu maistu /

 

        MAISTAS NEIGIAMAS  POVEIKIS        PRIEŠNUODŽIAI
          Sūris Aštrina  pita  ir  kapha Pipirai, petražolės, svogūnai
         Ledai Daugina gleives Gvaizdikai, kardamonas
         Grietinė Daugina gleives Kalendra, kardamonas
         Jogurtas Daugina gleives Kmynai, imberas
         Avižos Didina kapha, riebalus Garstyčios, kmynai
         Ryžiai Didina kapha, riebalus Gvaizdikėliai, pipirai
         Kviečiai Didina kapha, riebalus Imberas
         Ankštiniai Pilvo pūtimas Česnakai,pipirai, paprika
         Aguročiai Sukelia dujas Gasrstyčių grūdeliai
         Česnakas Didina pita Kokosas su citrina
         Žalios salotos Sukelia dujas Alyvų aliejus su citrina
         Svogūnai Sukelia dujas Citrina, jogurtas, garstyčios
         Bulvės Sukelia dujas GHI su pipirais
         Pomidorai Didina kapha Liepžiedžiai, kmynai
         Avokado Didina kapha Citrina, česnakai, pipirai
   Džiovinti vaisiai Paaštrina vata Išmirkyti juos  vandenyje
         Mango Sukelia viduriavimą GHI su kardamonu
         Melionas Susidaro  vanduo Kokosas su kalendra
         Arbūzas  Susidaro vanduo Druska su paprika
         Riešutai Didina pita, sudaro dujas Užmerkti nakčiai
         Saulėgrąžos Paaštrina pita Išmirkyti ir pakepti
         Alkoholis  Stimuliuoja,sukelia depresiją Kmynai, kardomonas
         Juodoji arbata Sukelia depresiją Imberas
         Šokoladas Slopina organizmą Kardamonas, kmynai
         Kofeinas Slopina  organizmą Muskato riešutas
         Kava Slopina organizmą Kardamono  milteliai
  Kepinti kukurūzai Sukelia dujas Pridėti GHI
         Saldumynai Padidina užakimus Imbero milteliai
         Tabakas Aštrina pita Ajerai,salierai

 

 

į viršų      visi straipsniai

 

TAIP PAT KVIEČIU APLANKYTI KITAS MANO SVETAINES:

RADIOSTEZIJA.LT - pagrindinė Jono Jukonio svetainė

BIOENERGETIKA.LT

BIOTRONIKA.LT

BIOLOKACIJA.LT

BIORITMIKA.LT

GEOTRONIKA.LT

RADIONIKA.LT

AJUVERDA.LT

   

© 2007 - 2017 Jonas Jukonis. Kopijuoti be autoriaus sutikimo griežtai draudžiama.

Powered by: WebProBox