Ajuverda

Autorius: Jonas Jukonis

APIE AJUVERDĄ   |   STRAIPSNIAI   |   KONTAKTAI

 

Ajuverdinė dieta

 

 

Ajuverda moko, kad kiekvienas žmogus turi pakankamai energijos išsaugoti ar susigrąžinti sau sveikatą. Tai mokslas suteikiantis kiekvienam galimybę pažinti savo organizmą ir jo poreikius. Pagrindinė ajuverdos nuostata - norint būti sveikam, reikia laikytis tinkamos dietos ir išsiugdyti kasdieninius sveikatingumo įpročius, atlikinėti tradicinius jogų fizinius ir kvėpavimo pratimus. Na o visų svarbiausia yra dvasingumas - gėrio ir harmonijos pagrindas.

Dieta turi būti parinkta pagal individualią konstituciją kurią žmogus žinodamas gali pasirinkti tinkamą dietą.

Būtina atkreipti dėmesį į maisto skonį: saldus, rūgštus,  sūrus, aštrus, kartus ar aitrus, taip pat sunkus ar lengvas maistas, ar jis sukuria šilumą ar šaltį, riebalingas, skystas ar kietas. Reikia atsižvelgti ir į paros ar metų laiką.

Džiovinti vaisiai, obuoliai, melionai, bulvės, pomidorai, baklažanai, šaldyti produktai, žirniai ir žalios salotos didina vata. Todėl vata konstitucijos žmonės turi nevartoti minėtų produktų. Jiems tinka saldūs vaisiai, avocado, kokosas, rudieji ryžiai, raudonieji aguročiai, ananasai, vynuogės, vyšnios, apelsinai.

Pita došos padidėjimas atsiras nuo aštraus maisto, aliejaus, rūgščių vaisių, ananasų, papajos , pomidorų ir česnakų. Pita mažins mango, apelsinai, žirniai, slyvos, Briuselio kopūstai, žalios salotos, saulėgrąžų sėklos, šparagai ir grybai. Bananai, melionai, kokosai, datulės, papaja, ananasai ir pieno produktai didina kapha došą. Džiovinti vaisiai, granatai, spanguolės, ryžiai basmati, Briuselio kopūstai gerai veikia kapha konstitucijos žmones.

Vasarą, kai aukšta temperatūra, žmonės labai prakaituoja . Todėl šiuo metu, kai vyrauja pita, nereikia valgyti karšto, pikantiško ir aštraus maisto, nes jis didina pita.

Rudenį, kai pučia smarkūs vėjai o oras tampa sausesniu, reikia vengti džiovintų vaisių, maisto, turinčio daug baltymų ,ir kitų produktų, didinančių vata.

Žiema – kapha sezonas. Šiuo metų laiku reikia vengti šaltų gėrimų, sūrio ir jogurto, nes minėti produktai didina kapha.

Dietoje svarbiausia maisto šviežumas ir produktų tarpusavio darna.

Melioną reikia valgyti atskirai, nes jį valgant su kitais produktais gali užsiteršti skrandis ir tuo apsunkti žarnyno darbą įsisavinant maistą. Tai iššauktų došų disbalansą ir papildomai atsirastų toksinų dėl drauge nesuderinamų produktų.

Ajuverda nurodo tai, kad valgį turi reguliuoti virškinimo ugnies - agni būklė. Nereikia valgyti, kai jaučiate troškulį, ir gerti, kai jaučiate alkį. Jei jaučiate alkį, tai reiškia, kad jūsų virškinimo ugnis veikia, ir jeigu jūs tuo metu geriate, skystis ištirpins virškinimo fermentus ir agni sumažės.

Labai svarbu ir tai kaip valgote. Valgant reikia sėdėti tiesiai, vengti tokių pašalinių dirgiklių kaip teleprogramų žiūrėjimas, pokalbiai ar skaitymas. Dėmesys privalo būti sukoncentruotas tik į maisto skonį. Skonis neatsiranda maiste. Jį pajunta tik tas, kuris valgo.

 

SKONIS

Vanduo- pagrindinis skonio pajutimo elementas. Norint pajusti medžiagos skonį reikia, kad liežuvis būtų drėgnas. Pabandykite išdžiovinti savo liežuvį ir po to ant jo uždėti šiek tiek cukraus ar pipirų. Jūs nepajausite skonio. Skonio pajutimui reikalingas drėgnas liežuvis.

Yra šešios skonio rūšys: saldus, rūgštus, sūrus, aštrus, kartus ir aitrus.

Šie šeši pagrindiniai skoniai susidaro iš penkių elementų:

Saldus skonis – savyje turi žemės ir vandens elementus.
Rūgštus- žemės ir ugnies elementus.
Sūrus-vandens ir ugnies elementus.
Aštrus – ugnies ir eterio elementus.
Aitrus – ugnies ir žemės elementus.

Vata konstitucijos žmonės turi vengti kartaus , aštraus ir aitraus skonio medžiagų pertekliaus nes šios medžiagos būna dujų atsiradimo kūne priežastimi,Jiems tinka saldžios, rūgščios ir sūrios medžiagos.

Pita konstitucijos žmonės turi vengti rūgščių, sūrių ir aštrių medžiagų didinančių kūno ugnį - agni. Jiems tinka saldžios, karčios ir aitrios medžiagos.

Kapha konstitucijos žmonės turi vengti produktų, turinčių saldų ,rūgštų ir sūrų skonį, nes jie didina kūno vandenį. Jiems tinka aštraus ,kartaus ir aitraus skonio maistas. Jeigu jūsų agni pažeista, jūs nepajusite maisto skonio. Maisto skonis priklauso nuo agni.

Prieskoniai padeda sužadinti agni, o tai būtina kūnui išvalyti ir maisto skoniui pagerinti.

Kiekvienas kąsnelis prieš nurijant turi būti sukramtytas mažiausiai 32 kartus. Toks valgymas leidžia virškinimo fermentams gerai veikti burnoje, leis skrandžiui neskubiai priimti jau sukramtytą maistą.

Valgyti lėtai – nepaprastai svarbu.

Labai didelę reikšmę turi vienu kartu suvalgomo maisto kiekis. Trečdalis skrandžio turi užsipildyti maistu, trečdalis – vandeniu ir trečdalis – oru.

Jei maisto suvalgysite daugiau, skrandis išsitemps ir reikalaus papildomo maisto. Perkrautas skrandis tempiasi kaip balionas. Persivalgymo pasekmės -.papildomų toksinų žarnyne susidarymas. Maistas tampa sunkiai iš organizmo pašalinamu nuodu.

Valgyti turite reguliariai.

Valgymas turi tapti meditacija nes taip valgant bus maitinamas ne tik jūsų kūnas, bet ir protas, ir sąmonė, ir pailgės gyvenimo trukmė.

Vandens vaidmuo palaikant organizmo harmoninį balansą labai svarbus. Vanduo gali būti vartojamas ir sulčių pavidalu, nors jos neturi būti geriamos valgymo metu. Vandenį valgant gerti būtina. Jis geriamas mažais gurkšneliais. Valgymo metu geriamas vanduo tampa savotišku vaistu, padedančiu virškinti .Geriant jį po valgymo apsunkinsime virškinkinimą nes tuomet atskiesite skrandžio sultis. Vandens kiekis reikalingas organizmui priklauso ir nuo klimato. Esant virškinimo sutikimams patartina pabadauti ,geriant vien šiltą vandenį. Šaltas, ypač ledinis vanduo-nuodai virškinimo sistemai, o šiltas - nektaras. Kai geriama daug vandens virškiname gerai, tačiau geriant pernelyg daug - vanduo gali užsilaikyti organizme ir tuomet kūno svoris viršys normalų.
 

 

BADAVIMAS

Badavimas - gan dažnai naudojama procedūra , tačiau mažai kas atkreipia dėmesį į savo konstituciją nors tai būtina. Šios sąlygos nesuvokimas gali padaryti rimtos žalos organizmui. Badaujant būtina stebėti savo fizinę būklę. Badavimo metu virškinimo sistema ilsisi. Ir tuo metu svarbiausiai nesudaryti įtampos. Ajuverda moko kad badavimo metu įsiliepsnoja virškinimo ugnis ir kadangi nėra maisto virškinimui ji sudegina užsigulėjusius žarnyne toksinus. Rekomenduojama gerti imbiero, raudonųjų ir juodųjų pipirų arbatą. Jeigu badaujant gersite sultis įsidėmėkite tai kad vynuogių sultys tinka vata konstitucijos žmonėms, granatų – pita, o obuolių – kapha konstitucijai. Kiekvieną badavimo dieną išgerkite vieną ar pusantro litro sulčių atskiestų vandeniu.

Vata tipo žmogus neturėtų badauti ilgiau nei tris dienas. Badavimas suteikia kūnui lengvumo, o vata konstitucija pasižymi lengvumu. Vata energetika pažeidžiama, jei badaujama perilgai. Tai sukelia baimę, nerimą, nervingumą ir silpnumą.

To paties dėl badavimo turi laikytis ir pitos tipo žmonės, nes ilgesnis nei keturių dienų badavimas pablogina pitą, padidina ugnies elementą kūne. Tai gali sukelti tokias psichofizines reakcijas kaip pyktį, neapykantą, galvos svaigimą.

Kapha konstitucijos žmonės gali badauti ilgai. Jie gerai jaus didėjantį lengvumą, jaus, kad akiratis gilėja ir platėja.

 

 

į viršų      visi straipsniai

 

TAIP PAT KVIEČIU APLANKYTI KITAS MANO SVETAINES:

RADIOSTEZIJA.LT - pagrindinė Jono Jukonio svetainė

BIOENERGETIKA.LT

BIOTRONIKA.LT

BIOLOKACIJA.LT

BIORITMIKA.LT

GEOTRONIKA.LT

RADIONIKA.LT

AJUVERDA.LT

   

© 2007 - 2017 Jonas Jukonis. Kopijuoti be autoriaus sutikimo griežtai draudžiama.

Powered by: WebProBox